Pogumni novi svet – kakšna je “nova normala”?

V teh negotovih časih je bilo napisanega veliko o “novi normali”, zlasti o tem, kako delati od doma. Podjetja na novo razmišljajo o načinu sodelovanja tako s sodelavci kot strankami in razvijajo nove metodologije, da bi ostala produktivna in dobičkonosna.

Med nekaterimi podjetji še kar vztraja občutek, da je delo na daljavo slabo nadomestilo za medsebojno interakcijo in da se bodo – ko se trenutna situacija sprosti – prizadevanja usmerila v vrnitev poslovanja v običajne tirnice. Bolj daljnovidna podjetja pa delo na daljavo vidijo kot pozitivno in v njem prepoznavajo različne prednosti. 

A če se osredotočimo zgolj na to vprašanje, lahko spregledamo širši okvir? Delo na daljavo je gotovo del “nove normale”, vendar to ni celotna zgodba …

Stopimo korak nazaj

Če “nova normala” kaj pomeni, potem je to dejstvo, da je v poslovnem svetu leta 2020 edina stalnica sprememba. Da, obseg trenutnega izziva je vsekakor brez primere (vsaj v Evropi v zadnjih sto letih), a je le eden od mnogih, s katerimi se podjetja soočajo – in se bodo še naprej. Sama sprememba in hitrost le-te je nova normala. Prelomne tehnologije, umetna inteligenca, avtomatizacija in hitro razvijajoči se nakupni vzorci spreminjajo naravo in prihodnost delovne sile hitreje kot kdaj koli prej. Na enak način, kot se uporaba podatkov iz leta v leto z eksponentno hitrostjo povečuje, nas hitrost tehnološkega napredka v vse krajših in krajših intervalih sili v nenehno revizijo naših tehnik in veščin.

Če je trenutna situacija kaj storila, potem nas je prisilila, da se neposredno soočimo s problemom in zavemo, da če se nismo sposobni odzivati in prilagajati tehnike z enako hitrostjo, kot se razvija trg, potem ne bomo ostali dolgo konkurenčni.

Nepričakovane koristi

Smo sredi morda največjega nenačrtovanega družbenega eksperimenta našega časa – prisiljeni smo bili spremeniti svoje delovne prakse iz potrebe in ne po lastni izbiri. Toda podjetja, ki bodo uspešna v bodoče, so tista, ki zdaj ocenjujejo svoje stanje in temu ustrezno prilagajajo procese. Dve raziskavi, ki sta ju skupaj izvedli eConsultancy in Marketing Week (prva 16., druga 31. marca), sta prišli do zanimivih zaključkov:

Po izsledkih prve raziskave je manj kot 59% zaposlenih v velikih podjetjih spremenilo svoje prakse, povezane z delom na daljavo, potovanji ali dodatki. Po drugi raziskavi pa se je ta številka povzpela na 95%. Podjetja se hitro prilagajajo, moteči učinki dela na daljavo pa se potopoma zmanjšujejo:

  • 1 raziskava – produktivnost pod vplivom omejitve potovanj / novih procesov – 60%
  • 2 raziskava – produktivnost pod vplivom omejitve potovanj / novih procesov – 58%
  • 1 raziskava – stopnja odsotnosti iz podjetij – 21%
  • 2 raziskava – stopnja odsotnosti iz podjetij – 13%

Še pomembnejši je način, kako podjetja spremljajo lastne procese in se učijo iz vsiljeno spremenjenih delovnih praks. 73% jih je oblikovalo nove načine dela in 44% specifične procese, ki bi jih lahko obdržalo tudi po koncu epidemije.

Več kot 76% jih je poročalo o inovacijah, ki jih nameravajo uvesti v nadaljevanju bodisi na področju marketinškega komuniciranja bodisi uporabe blagovne znamke (30%), omunikacije s strankami (24%), v oddelkih za razvoj izdelkov ali storitev (22%). 

Širši okvir

Da, zgornji podatki se nanašajo predvsem na delo na daljavo, bolj zanimivi zaključki pa na prilagodljivost. Prilagodljivost je stanje duha tako kot vse drugo – podjetja, ki se znajo spoprijeti z izzivi prilagajanja dela na daljavo, so obenem tista, ki so se zmožna prilagoditi drugim, nepredvidljivim situacijam. Ključ uspeha daljnovidnih podjetij je v tem, da se lahko hitro odločijo in sprejmejo dejstvo, da je nepričakovano sestavni del poslovnega življenja, ter prekvalificirajo delovno silo za spopadanje z novimi resničnostmi.

V svetu prodaje to konkretno pomeni pridobivanje novih veščin in spretnosti. Virtualna prodaja, prodaja preko družbenih medijev in seznanjanje s tehnologijami, ki lahko omogočijo osebne odnose (ko fizično ne morete biti prisotni), so ključnega pomena pri ohranjanju odnosov z obstoječimi strankami in pridobivanju novih. Te veščine so še posebej uporabne v trenutnih razmerah, a presegajo njihove okvire. Ko prehajamo k vse bolj digitalnemu, spletnemu obstoju in ponovno ocenjujemo, kako pogosto bi se potrebovali (ali morali) osebno srečevati, te veščine postajajo vse bolj primarnega in ne sekundarnega pomena.

Usposabljanje = prava orodja za delo

Prodajalci so po definiciji precej prilagodljivi, hitro se znajdejo in prilagodijo spremembam okoliščin, da bi kar najbolje izkoristili odnos s strankami, a jim je še vedno treba zagotoviti najboljša orodja za opravljanje dela. Usposabljanje bo ključno, a da bo tudi uspešno, se bo treba čim hitreje prilagajati spremembam v prodajnem okolju. Moralo bo biti fleksibilno, prilagodljivo in ustrezno, s scenariji, z veščinami in s spretnostmi, ki ustrezajo specifičnim zahtevam trga in ki se lahko spreminjajo iz tedna v teden. 

Usposabljanje mora prav tako biti na voljo na način, da je lahko kos spreminjajočim okoliščinam, v katerih se udeleženci nahajajo (če se npr. učijo od doma…), podano v mobilni, modularni obliki, ki se vključuje v njihov delovni obseg.

Obenem mora biti vključujoče – udeleženci si morajo želeti učiti in se razvijati. To je mogoče le, če bodo ob koncu dneva videli resnično, konkretno korist za svojo produktivnost in svoje prodajne rezultate.

Zaključek 

Še vedno je prezgodaj za napovedovanje vseh posledic trenutnega stanja ali gotovost, kateri od postopkov, ki jih uporabljamo za vzdrževanje poslovnega zagona, se bo izkazal za najbolj koristnega. Ena stvar pa je gotova. Podjetja, ki preživijo ali uspejo, bodo tista, ki izkazujejo fleksibilnost, inovativno razmišljanje in pripravljenost za sprejemanje novega, hkrati pa omogočijo svoji delovni sili, da stori enako. 

Na primer delo na daljavo bi bilo treba videti kot priložnost za ponoven pregled najboljših praks in razmislek o tem, kako komuniciramo, kako prodajamo, o učinku naših politik in ukrepov na naše sodelavce in širšo družbo. Večina podjetij uveljavlja, na primer, trajnostno politiko potovanj, a nas je sedanja situacija prisilila vprašati se, kako pogosto se moramo dejansko odpraviti v službo in koliko naših poslovnih poti (čeprav pogosto družbeno prijetnih) je resnično potrebnih?

Dejstva in številke, povezane z gospodarskim nazadovanjem, lahko v nas vzbujajo malodušje, toda podjetja, ki bodo uspevala, so tista, ki sprejemajo novo realnost in uvajajo pozitivne ukrepe, ne le v smeri soočanja s sedanjo situacijo, temveč se iz nje tudi naučijo. 

Z učenjem, s prilagajanjem procesov in z usposabljanjem, ki ustreza zahtevam po novih veščinah in spretnostih, hitro in prilagodljivo, bomo postali bolj zdravi in učinkoviti z dobro podprto, vključeno in usposobljeno delovno silo.

STATISTIKE IN DEJSTVA

V nadaljevanju si oglejte zanimive številke o delu na daljavo v naši infografiki.