Na našem letošnjem 3. poslovnem zajtrku, ki je bil posvečen vprašanjem vodenja, smo skupaj z gosti iz 25 podjetij, ugotovili, da je vodenje, kljub vsem tehnološkim prebojem oz. prav zato, še najprej potrebno razumeti kot globoko humano dejavnost, kjer je ključna naloga vodje, da ustvari kar najboljše pogoje, da so ljudje pri izvajanju nalog uspešni.
Prvi pogoj za to je, da vodja razume samega sebe in naloge vodenja, ki so v veliki večini vezane na delo z ljudmi, torej da razume, da se mora ob vsaki nalogi vprašati, kaj zaposleni potrebuje, da bi bil lahko uspešen. In potem mu to mora omogočiti oziroma dati. Lahko ga usmerja ali podpira, odvisno od njegovih realnih, ugotovljenih potreb.
Uspešen vodja je torej sposoben razumeti sodelavce, je sposoben uporabljati različne, prilagojene načine vodenja – »Adaptive leadership«.
Udeleženci so z Jožetom Urhom, ki je vodil poslovni zajtrk, dodali marsikatero pomembno izkušnjo in dodatne uvide v tematiko vodenja.
Uspešen vodja torej ni nekdo, ki stoji v soju odrskih luči, temveč tisti, ki »streže« ljudem in se skupaj z njimi veseli uspeha. Kot je že Lao Tzu zapisal, vodja namreč najbolje opravi svoje delo, ko ljudje rečejo »To smo naredili mi sami.«