Kaj ima potovanje opraviti s prodajo? Dobro, razumemo. Čas je za poletne počitnice in čas, da si prodajalec vzame svoj trdo zasluženi dopust. Toda preden popolnoma izklopite prodajni del možganov, morda razmislite o tem, da imata vaš dopust in svet prodaje več skupnega, kot ste morda sprva mislili.
Odprite svoj um novim priložnostim
V Mercuriju vedno govorimo o “globalnem dosegu, lokalni ekspertizi”. Toda kaj s tem v resnici mislimo? To pomeni, da v poslu obstajajo nekatere univerzalne resnice, vendar velja spoštovati in priznavati tudi lokalne običaje in kulture – ne glede na to, ali gre za svet prodaje ali samo za načrtovanje naslednjega poletnega potovanja. Naj pojasnimo…
Razmislite o svojih počitnicah – kaj pričakujete, ko greste v nove kraje? Enako kot doma? Seveda ne – to bi bilo nekoliko kontraproduktivno. Pričakujete izkušnjo, ki bo vključevala vašo vizijo, obenem pa se boste morali prilagoditi lokalnim posebnostim. Mislimo, da vam je verjetno jasno, kam ciljamo…
Vsaka destinacija, vsaka kultura ima edinstvene posebnosti – posebnosti, ki se kažejo v vsaki besedni izmenjavi, vsakem osebnem srečanju, vsaki transakciji. Da bi se izognili nesporazumom ali spodrsljajem v komunikaciji, se dobro pripravljeni popotniki pred odhodom v tujino seveda malo pripravijo.
Najboljši nasveti za nemoteno potovanje
Tukaj je 5 najboljših nasvetov spletnega mesta worldpackers.com:
- Predhodno preučite kulturo svoje destinacije
- Pogovorite se z nekom, ki je tja že potoval
- Spoštujte lokalno kulturo
- Ohranite dobro komunikacijo
- Bodite empatični
Ste morda kaj opazili? Da, z majhnim popravkom je to v bistvu kontrolni seznam najboljših praks za učinkovita prodajna pogajanja. Primerjajmo zgornjih 5 nasvetov z nekaterimi drugimi priporočili, ki jih bo učinkovit prodajalec bolje poznal:
- Predhodno preučite kulturo svoje destinacije. Raziščite poslovno okolje.
- Pogovorite se z nekom, ki je tja že potoval. Za več informacij se obrnite na notranje vire pri sodelavcih.
- Spoštujte lokalno kulturo. Spoštujte individualne prednostne naloge in strokovno znanje stranke.
- Ohranjajte dobro komunikacijo. Jasno predstavite svoj primer, ne glede na kanal – fizični ali digitalni.
- Bodite empatični. Glejte na svet z vidika stranke.
Ravnanje, ki omogoča prijetno in koristno potovalno izkušnjo, je zelo podobno spretnostim, ki jih uporabljajo najboljši prodajalci, pri čemer je še posebej močno povezano s tehniko prodaje vrednosti. Naša sposobnost empatije do drugih – ki temelji na spoštovanju in razumevanju drugih kultur ter perspektiv – nam omogoča vzpostavljanje odnosov z ljudmi iz različnih okolij in regij.
Bistvo je v odkrivanju
To razumevanje vedno temelji na podrobni raziskavi, preden sploh odpotujemo ali začnemo prodajna pogajanja – zato se vam bo čas, ki ga boste porabili, da resnično spoznate posebnosti vaše destinacije/perspektive, resnično obrestoval.
Če se naučite nekaj ključnih fraz v lokalnem jeziku ali se seznanite z ravnanji, ki bi lahko povzročila nevšečnosti (od pravil oblačenja do stiskov rok in točnosti), se vam lahko malo priprave obrestuje – včasih dobesedno.
—
Na počitnicah, ko se pogajate za preprogo v Marakešu ali razmišljate o ceni espressa na trgu svetega Marka, ne pozabite, da je (vsekakor) zdravo pustiti prodajno opravo doma, prilagajanje in spoštovanje edinstvenosti okolja pa sta ključ do srečnih počitnic… in morda vas nauči nekaj, kar si velja zapomniti, ko se vrnete v službo…