V seriji treh kratkih objav na blogu smo se odločili preučiti nekatera ključna vprašanja, s katerimi se soočajo kadrovski specialisti, ko se leta 2023 poskušajo orientirati v vse bolj zapletenem poslovnem okolju. V zadnji objavi smo si ogledali prelomne tehnologije, ki spreminjajo prodajno okolje (in področje dela na splošno), ter kaj v resnici pomenijo za razvoj ekip in učinkovitost prodaje.
Izziv št. 3 – “Vse, povsod in naenkrat”
Čeprav morda zveni klišejsko reči, da se poslovno okolje razvija hitreje kot kdaj koli prej, mora tudi najbolj ciničen opazovalec priznati, da so se v zadnjih nekaj letih vrstile ena sprememba za drugo – pa naj gre za družbene, politične ali tehnološke. Pandemija je pretresla celotno naravo (in prostorsko umestitev) dela in kar je še do nedavnega delovalo kot dokaj ležerno pomikanje v smeri avtomatizacije, je dobilo zagon s prihodom ChatGPT-ja podjetja OpenAI in drugih tehnologij, ki jih poganja umetna inteligenca. Vloge, ki so prej veljale za izključno domeno ljudi, je mogoče oddati umetni inteligenci, kar vodi v resno preizpraševanje ustaljenih prodajnih struktur.
Prav v sredini vsega tega dogajanja se kot vedno nahaja kadrovska služba, ki poskuša vnesti smisel v ta cunami ponovnega izumljanja. Tukaj je le nekaj področij, ki so se v zadnjih nekaj letih močno spremenila in neposredno vplivajo na vlogo kadrovske službe:
- Prodaja na daljavo
- Umetna inteligenca
- Kultura samooskrbe
- Avtomatizacija
- Delo na daljavo
Obravnavali smo že vprašanje dela in prodaje na daljavo v povezavi z vzpostavljanjem zaupanja, a tudi tehnološka revolucija umetne inteligence in z njo povezanih praks je izredno pomembna za kadrovsko službo – ko bodo prodajne ekipe začele uporabljati ta nova orodja (in se tako izognile nevarnosti, da izgubijo korak s časom), bodo bolj kot kdaj koli prej potrebovale podporo kadrovske službe.
“Do leta 2030 bo svet vstopil v dobo 6G; inteligentno avtonomni, senzorični, masivno porazdeljeni, a močno omreženi svet, ki združuje naše fizične, digitalne in človeške sisteme…
Ernst and Young – “Kako lahko nastajajoče tehnologije prinesejo začetek vseprisotne inteligence”
…Podatki bodo nastajali v nepredstavljivem obsegu, kar bo spremenilo način sodelovanja, združevanja, ustvarjanja in kontekstualizacije.”
Uspešna uporaba teh novih orodij bo zahtevala precejšen premislek o načinu razvoja in izvajanja usposabljanja – orodja, kot je umetna inteligenca, bo treba vključiti v obstoječe prodajne prakse in čim bolje izkoristiti njihove prednosti, ter se tako izogniti izgubi konkurenčnosti v odnosu do tistih, ki jih dobro uporabljajo.
Obstoječe ovire in silose, ki opredeljujejo tradicionalno prodajno organizacijo, bo nadomestil bolj organski “ekosistem” odnosov, podjetja pa se bodo morala ustrezno dokvalificirati:
- 69% vodij v podjetjih, ki so del ekosistema, meni, da je to zelo pomembno za uspeh podjetja,
- 73% vodij v podjetjih želi dati prednost dobaviteljem, ki lahko zagotovijo ustrezne povezave z ekosistemom,
- 85% se jih strinja, da so ekosistemi učinkovit način povezovanja velikih podjetij z malimi trgovci.
Rešitve za usposabljanje, ki so proaktivne, ne reaktivne
Prilagodljivost bo še pomembnejša kot kdaj koli prej, kadrovske službe pa bodo za to potrebovale rešitve za usposabljanje, ki se bodo lahko v realnem času odzivale na spremembe poslovnega okolja (in jih po možnosti predvidele).
Odkrijte prilagodljivo usposabljanje, ki je zasnovano na potrebah resničnega sveta. Še danes nas kontaktirajte za prilagojeno rešitev.