Bi lahko počasnejši tempo izboljšal vaše prodajne rezultate?
Bodimo iskreni – ko sonce močno sije, e-poštni predali potihnejo in polovica vaših strank nastavi samodejni odgovor, se delovni ritem naravno upočasni. Za prodajalce, ki so vajeni hitrega tempa, zbranosti in stalnega zapiranja poslov, je ta upočasnitev lahko … nelagodna. A kaj, če je prav ta sezonski premor tisto, kar potrebujete za izboljšanje svojih prodajnih rezultatov?
Vaši možgani potrebujejo počitek
Prodaja je nedvomno zahtevna. Cilji, sestanki, nadaljnji stiki, ugovori, ključni kazalniki uspešnosti – seznam se nikoli ne konča. Tako kot športniki v svoj trening zavestno vključujejo dneve počitka, tudi vrhunski prodajalci izjemno veliko pridobijo z miselnim oddihom.
Ko se upočasnite, vaši možgani preklopijo v drug način delovanja. Začnete opažati vzorce in odkrivati nove pristope. Se spomnite tistega zahtevnega prodajnega nagovora, s katerim ste se dolgo mučili? Popolna rešitev se vam lahko utrne med sproščenim sprehodom po plaži ali med peko sira halloumi na vrtu.
Ali ste vedeli?
- Raziskovalci z Univerze v Illinoisu so ugotovili, da lahko kratki odmori pri delu povečajo natančnost in produktivnost za do 16%.
(University of Illinois at Urbana-Champaign, 2011)
Strateško razmišljanje potrebuje prostor in čas
Ste že kdaj doživeli preblisk ideje pod prho ali na dolgi vožnji, ko ste imeli ob sebi le glasbo in svoje misli? To so vaši možgani v svojem najboljšem stanju – ko niso preobremenjeni.
Mirnejši poletni dnevi vam ponujajo redko priložnost, da pogledate širšo sliko. Preglejte pot vaših strank, ocenite sporočila, ki jih pošiljate, in ponovno premislite svojo prodajno strategijo. Kaj resnično deluje? Kaj je že izpetega? Poletje je idealen čas za ta “helikopterski pogled” in pristno razmišljanje o izboljšavah.
Zakaj je to pomembno:
- Študija, objavljena v reviji Thinking & Reasoning, je pokazala, da imajo ljudje 33% več možnosti, da rešijo ustvarjalne probleme, če se za nekaj časa oddaljijo od intenzivnega razmišljanja. Gre za dobro znani “inkubacijski učinek”.
(Sio & Ormerod, 2009)

Razmislek spodbuja vašo rast
Tukaj je enostaven, a učinkovit poletni izziv: namesto da bi skušali iztisniti maksimum iz vsakega mirnega tedna, si raje namenite čas za razmislek.
- Kaj sem se letos naučil?
- Kako sem napredoval kot prodajalec?
- Kaj bi želel v prihodnje spremeniti?
Odgovori na ta vprašanja lahko spodbudijo večjo osebno in profesionalno rast kot katerikoli rutinski hladni klic.
Dejstva govorijo zase:
- Raziskava Harvard Business School je ugotovila, da so zaposleni, ki so vsak dan le 15 minut namenili razmisleku, v samo desetih dneh izboljšali svojo uspešnost za kar 23%.
(Harvard Business School, 2014)
Ključna misel
Za vrhunske rezultate v prodaji vam ni treba biti ves čas na polnih obratih. Ravno obratno – ko si dovolite malo umiriti tempo, ustvarjate pogoje za naslednji velik preboj. Zato se prepustite poletju: uživajte v soncu, si privoščite sproščujoč sprehod, se poglobite v dobro knjigo ali preprosto uživajte v trenutku.
Ne gre za lenarjenje – ampak za strateško obnovitev energije.