Zdaj je uradno potrjeno. Medtem ko so podjetja po celem svetu bliskovito padla v objem druženih medijev, so se skeptiki spraševali, ali vse te objave, “tviti” in komentarji na “tvite” v prodaji sploh kaj pomenijo. Prodajniki in tržniki v podjetjih so sicer že ves čas slutili, da so družbeni mediji uporabno orodje, vendar so bila to le ugibanja. A nedavna raziskava potrjuje, kar so navdušenci nad prodajo s pomočjo druženih medijev že ves čas obljubljali.
Strokovna objava na spletni strani MIT Sloan Management iz julija 2015 navaja raziskavo Juanjuan Zhang, izredne profesorice za marketing, ki je pokazala, da imajo objave na družbenih medijih pozitiven vpliv na prodajo.
Pet načinov uporabe družbenih medijev, s katerimi boste dosegli boljšo prodajo:
-
Izkoristite prednosti Twitterja – “tviti” naj bodo redni
Pristopne ovire so na Tweeterju minimalne.To je egalitaren trg. Ni drag. Omogoča preprosto nalaganje fotografij, videov ter drugih grafičnih vsebin, s katerimi še dodatno vzbudite zanimanje. In še to, pri “tvitanju” sledilcem, ki vas že tako in tako spremljajo, se izognete nevarnosti, da bi izpadli vsiljivo. Če hočete te prednosti obrniti v vašo prid, morajo biti “tviti” redni. -
Preprosto je učinkovito, če je informativno
Twiterjeva omejitev na 140 znakov je vodilo preprostosti. Jedrnatost je nekaj drugega kot informativnost. Obe pa sta pri Twiterju na zelo visoki ravni. Če boste vašemu sporočilu dodali povezavo, boste še dodatno spodbudili prejemnika, da se vključi. -
S pomočjo “vplivnikov” podprite vaša sporočila
“Vplivniki” niso slavni. To so tisti uporabniki Twiterja, ki imajo veliko privržencev in redno objavljajo “tvite”, njihovi sledilci pa se na te “tvite” pogosto odzivajo. Idealni vplivniki so nepristranski posamezniki z velikim številom sledilcev. Zhangova je s svojimi profesorskimi kolegi našla primer, ko je mnenjski vodja oziroma vplivnik z “veliko skupino sledilcev na svojem profilu ponovno objavil sporočilo nekega medijskega podjetja, pri čemer njegova skupina sledilcev ni sovpadala s publiko te medijske hiše. Kljub temu pa se je angažiranost publike v obliki televizijske gledanosti povečala za 33%”. -
Preprostost in odkritost sta vodilo ponovnih ali posredovanih objav
Ne trudite se izpasti posebej domiselno ali duhovito. Ob ponovnih oziroma posredovanih objavah napišimo kaj preprostega, kot je “Tole izgleda zanimivo, poglejte si!” Seveda mora sporočilo vsebovati tudi povezavo do določene informacije. Takšno spročilo cilja na širšo publiko, ki morda ni seznanjena z vašim izdelkom ali storitvijo. Glede na vedno večji procent prodaje s pomočjo spleta, lahko te povezave pomembno prispevajo k vašemu končnemu rezultatu. -
Izogibajte se »oglaševanju preko tretjih oseb
Oglasi tretjih strank so navadno tisti, ki se samodejno prikazujejo na časovnicah in domačih straneh strank/uporabnikov in so podobni običajnim »tvitom« ali objavam. Ciljno publiko izberejo z algoritmi, ki temeljijo na posameznikovi spletni aktivnosti in zgodovini iskanja. Z razčlenjevanjem posameznikovih podatkov oglaševalec lahko določi, ali bo oseba dovzetna za sporočilo nekega oglasa.
A Zhangova poudari, da so uporabniki do takšnega oglaševanja nezaupljivi. Kot pravi: “Ne le da so jim (uporabnikom) te objave vsiljene, ampak je njihova vsebina tako zoprno točna in natančna, da izpade kot nekakšna strašljiva reklamna kampanja pod taktirko Velikega brata. Naša raziskava kaže, da se je povsem upravičeno vprašati ali podjetja sploh potrebujejo oglaševanje preko stretjih strank.” Če podjetje že s prvotnimi in ponovnimi ali posredovanimi objavami na družbenih medijih doseže željeni učinek, se morda potreba po oglasih preko tretje stranke sploh ne bo pojavila. Pametna raba družbenih medijev, kot je Twiter, lahko prinese očitno izboljšanje vašega končnega rezultata.
Po podatkih Analize prodajne odličnosti 2017, ki jo je opravilo podjetje Mercuri International, najuspešnejša podjetja v bistveno večji meri izkoriščajo potenciale različnih družbenih medijev za komunikacijo s strankami. Vsi sodelujoči, ne glede na panogo ali položaj na lestvici uspešnosti pa se strinjajo, da se bo v prihodnje pomen uporabe družbenih medijev še precej povečal.
Analiza je pokazala, da je naklonjenost družbenim medijem večja v bančništvu, finančnih storitvah in zavarovalništvu, kjer podjetja vpliv družbenih medijev na komunikacijo s kupci uvrščajo med tri najpomembnejše dejavnike prodajne odličnosti. Če so zbirališča kupcev postala vse bolj digitalna, je pomembno, da sprejmemo družbene medije med prednostna orodja za komunikacijo s kupci.