V seriji treh kratkih objav na blogu smo se odločili preučiti nekatera ključna vprašanja, s katerimi se soočajo kadrovski specialisti, ko se poskušajo leta 2023 orientirati v vse bolj zapletenem poslovnem okolju. V drugi objavi si bomo ogledali pritiske, s katerimi se soočajo kadrovske službe, in kako je lahko del rešitve tudi nov način razmišljanja o načinu usposabljanja.
Študija britanskega inštituta Chartered Institute of Personnel and Development iz leta 2022 je pokazala, da je stres na delovnem mestu vse pogosteje eden glavnih vzrokov za kratkoročno in dolgoročno odsotnost z dela, kar resno vpliva na donosnost podjetja.
79% anketirancev je poročalo o odsotnostih zaradi stresa v njihovi organizaciji, v večjih organizacijah z več kot 250 zaposlenimi pa se je ta delež povečal na 90%.
Vloga kadrovske službe je zapletena. Po eni strani je njena naloga, da podpira zaposlene in po možnosti blaži učinke stresa. Po drugi strani pa je stres nalezljiv – kadrovski specialisti so sami pod velikim pritiskom in soočanje s stresom je pač – stresno.
Razmislite o različnih zahtevah, s katerimi se vsakodnevno srečuje kadrovska služba:
- Upravljanje postopkov dela na daljavo in virtualnega uvajanja.
- Zagotavljanje skladnosti s hitro spreminjajočimi se zakoni in predpisi o zaposlovanju.
- Reševanje vprašanj raznolikosti, enakosti in vključevanja na delovnem mestu.
- Spreminjanje pričakovanj glede duševnega zdravja in dobrega počutja zaposlenih po pandemiji COVID-19.
- Usklajevanje potreb zaposlenih z zahtevami podjetja.
- Spopadanje z veliko fluktuacijo zaposlenih in izzivi pri zaposlovanju.
- Obvladovanje zapletenih vprašanj v zvezi z odnosi z zaposlenimi, kot so zahtevki zaradi nadlegovanja in diskriminacije.
- Zagotavljanje varnosti na delovnem mestu in priprava na morebitne krize.
- Spremljanje najnovejših kadrovskih tehnologij in orodij.
- Vzdrževanje trdnih odnosov z vodji in vodstvenimi delavci v organizaciji.
- Zagotavljanje ustreznih znanj in spretnosti zaposlenih za izpolnjevanje zahtev trga.
Gre za obsežen seznam, kajne?
Ni čarobne palice, ki bi lahko popolnoma odpravila stresno naravo vloge kadrovske službe, vendar lahko s pravim pristopom in z ustreznim okoljem usposabljanja veliko težav, ki povzročajo stres, vsaj omilimo.
Pri učenju gre za ljudi
Eden od dejavnikov, ki lahko prispeva k nepotrebnemu stresu za kadrovske specialiste, je potreba po zagotavljanju, da so njihove ekipe opremljene z ustreznimi in s funkcionalnimi znanji, ki jim omogočajo, da v svojih vlogah delujejo kar najbolje.
Izziv ne predstavlja le opredelitev potrebnih znanj in spretnosti, temveč tudi ustvarjanje učnega okolja, s katerim se uporabniki dobro počutijo, in izvajanje usposabljanja na način, ki se lahko prilagodi individualnim željam udeležencev.
Pri oblikovanju učnega okolja se je treba zavedati, da le-to ne more biti statično in univerzalno. Prilagajati se mora spreminjajočim se potrebam in biti že od začetka zasnovano z upoštevanjem specifičnih potreb ekipe.
Če je sistem usposabljanja zgrajen na ta način, v sodelovanju s strokovnjaki za usposabljanje, in ne zgolj z nakupom pri ponudniku, je veliko lažje izvesti koristno usposabljanje in prodajnim ekipam zagotoviti praktična znanja iz realnega sveta, ki jih potrebujejo za doseganje uspeha. Ob tem pa se splošni stres in delovne obremenitve lahko korenito zmanjšajo.
Pritisk ne bi smel biti dejavnik stresa
Ne trdimo, da obstaja ena sama rešitev “plug & play”, ki bi čudežno olajšala vlogo kadrovske službe. Gre za zapleteno in pogosto čustveno vlogo, ki jo spremlja neizogiben pritisk. Vendar obstajajo načini, kako ta pritisk ublažiti in zmanjšati stres, ki ga povzroča na delovnem mestu in ki se mu je dejansko mogoče izogniti.
Ker ko so kadrovski specialisti zadovoljni in sproščeni, lahko iz svojih sodelavcev izvabijo najboljše.
Odkrijte učno okolje, zasnovano v podporo kadrovskim službam. Še danes nas kontaktirajte za prilagojeno rešitev.